exupery international school library
exupery international school head of science department
exupery international school head of science department
Head of the Science Department and an IB Biology Teacher at EIS

Head of the Science Department and an IB Biology Teacher at EIS

Linda Edine

Linda Edine

Edine

EIS supervaroņi

Autors: Marianna Hodasha
Foto: Sergejs Skopincevs. Publikācijā ir iekļautas arī fotogrāfijas no personīgā arhīva.
20.05.2024.

Ekziperī Starptautiskajā vidusskolā mēs uzskatām, ka skolotāja darbs ir viens no sarežģītākajiem un svarīgākajiem darbiem uz planētas. Pedagogam skološana ir ne tikai citu mācīšana, bet arī sevis pilnveidošana visa mūža garumā. Mācīt nozīmē būt līdzjūtīgam, zinātkāram, jautram un gādīgam, kā arī uzticamam, inteliģentam un disciplinētam. Tādēļ mēs uzskatām savus skolotājus par supervaroņiem, un vēlamies, lai jūs ar viņiem iepazītos! Mūsu pirmais varonis ir Linda Edina, EIS dabaszinātņu nodaļas vadītāja un bioloģijas skolotāja.

— Lūdzu, pastāstiet mums par sevi vairāk un cik sen jau strādājat par skolotāju?
— Jau vairāk nekā astoņpadsmit gadus es mācu dabaszinātnes - ķīmiju, bioloģiju un ekoloģiju. Pirms ierašanās Latvijā, es biju skolotāja Libānā un Bahreinā. Un nu jau pusotru gadu es esmu arī praktizējošā klasiskās “Hatha jogas” pasniedzēja.
Kas bija par iemeslu Jums, lai izvēlētos tieši bioloģiju?
— Jau skolā mani fascinēja visi dabaszinātņu priekšmeti, bet bioloģiju izvēlējos galvenokārt tāpēc, ka mani interesēja izprast dzīvības procesus, īpaši - šūnu līmenī. Man paveicās arī ar bioloģijas skolotāju. Varētu teikt, ka viņš mani iedvesmoja.
— Kāds, jūsuprāt, ir vissvarīgākais aspekts skolotāja darbā?
— Pasniedzēji sniedz skolēniem atbilstošas norādes un atbalstu, palīdz viņiem noticēt savām spējām un mudina tos darīt visu iespējamo, lai sasniegtu savus mērķus.
— Ar kādiem izaicinājumiem saskaraties savā darbā?
— Runājot par izaicinājumiem, man prātā nāk divas lietas:

a. Skolēnu sagatavotības līmeņu daudzveidība klasē.
b. Trauksmes un augsta stresa līmenis pusaudžu vidū.
— Kādi ir visneparastākie jautājumi, ko skolēni jums ir uzdevuši bioloģijas stundās?

— Gadu gaitā man ir uzdoti daudzi neparasti jautājumi. Piemēram:


a. Kāpēc daudzi cilvēki iebilst pret COVID-19 vakcīnām, ja mēs jau kopš bērnības esam vakcinēti pret daudzām citām nāvējošām slimībām?

b. No kurienes radās pirmais vīruss?

c. Kāpēc pat jauniem un veseliem cilvēkiem ir sirdslēkmes?

d. Vai ir iespējams, ka, mums attīstoties, cilvēki izskatīsies citādi nekā tagad?

— Kādi ir jūsu hobiji bez mācīšanas un kā pavadāt brīvo laiku?
— Man patīk lasīt. Mana mīļākā grāmata ir Paramahansa Joganandas "Joga autobiogrāfija". Es sevi uzskatu par kaislīgu ceļotāju – man ļoti patīk atklāt jaunas vietas, apbrīnot dabas skaistumu un apmeklēt vēsturiskas pilsētas. Man patīk arī gatavot libāniešu nacionālos ēdienus, īpaši nedēļas nogalēs. Un visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi - katru dienu es sāku ar hatha jogas nodarbību, kas man sniedz enerģijas lādiņu pirms darba.
lindas edines hobijs
Kādi ir jūsu hobiji bez mācīšanas un kā pavadāt brīvo laiku?
— Man patīk lasīt. Mana mīļākā grāmata ir Paramahansa Joganandas "Joga autobiogrāfija". Es sevi uzskatu par kaislīgu ceļotāju – man ļoti patīk atklāt jaunas vietas, apbrīnot dabas skaistumu un apmeklēt vēsturiskas pilsētas. Man patīk arī gatavot libāniešu nacionālos ēdienus, īpaši nedēļas nogalēs. Un visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi - katru dienu es sāku ar hatha jogas nodarbību, kas man sniedz enerģijas lādiņu pirms darba.
lindas edines hobijs
Kad un kā jūs sākāt nodarboties ar Hatha jogu? Kā jūs izvēlējāties tieši šo virzienu?

— Pēc manas mammas aiziešanas viņsaulē, man bija ļoti daudz smagu un skumju brīžu. Reiz mans brālis ieteica man doties uz centru un piedalīties programmā "Iekšējā inženierija". Tas, ko es tur piedzīvoju, man bija vienkārši neizskaidrojams. Es sāku saprast un redzēt dzīvi pavisam citādi.


Mana vizīte Išā beidzās, bet es drīz atgriezos, lai turpinātu nodarbības. Savukārt, par jogas pasniedzēju es nolēmu kļūt COVID-19 pandēmijas laikā. Es pamanīju, cik dramatiski un strauji sāka pieaugt apkārtējo cilvēku trauksmes un stresa līmenis, un man vienkārši gribējās piedāvāt kaut ko, kas viņiem palīdzētu. Hatha joga sniedz ķermenim un prātam nenovērtējamu labumu. Tā tas viss arī salikās kopā.

ekziperī starptautiskās vidusskolas bioloģijas skolotājas hobijs
Vai, pateicoties jūsu iniciatīvai, Ekziperī Starptautiskajā vidusskolā arī ir parādījušās Hatha jogas nodarbības?
— Jā. Es vēlējos, lai mani kolēģi un skolēni varētu izbaudīt klasiskās Hatha jogas un elpošanas tehniku lieliskos un brīnumainos rezultātus.
Lūdzu, pastāstiet mums vairāk par Hatha jogas priekšrocībām, īpaši skolotājiem un skolēniem.
— Hatha joga, kas ir balstīta uz kompleksu pieeju veselībai, sniedz daudz vairāk nekā tikai fizisku labumu. Tā veicina garīgo skaidrību un emocionālo līdzsvaru. Praktizējot dažādas asanas un elpošanas tehnikas, dalībnieki var panākt lielāku mieru un koncentrēšanos. Tas palīdz mazināt stresu un trauksmes sajūtas, un veicina apzinātāku un disciplinētāku pieeju intelektuālu uzdevumu risināšanai.

Padalieties, lūdzu, ar saviem vislielākajām centieniem un mērķiem?
— Mans vislielākā vēlēšanās un mērķis ir censties uzlabot mūsu visas kopienas labklājību, ieviešot vairāk klasiskās Hatha jogas prakses kā mūsu skolotāju, tā arī mūsu audzēkņu dzīvē.
linda edine
Padalieties, lūdzu, ar saviem vislielākajām centieniem un mērķiem?

— Mans vislielākā vēlēšanās un mērķis ir censties uzlabot mūsu visas kopienas labklājību, ieviešot vairāk klasiskās Hatha jogas prakses kā mūsu skolotāju, tā arī mūsu audzēkņu dzīvē.

linda edine
— Un visbeidzot - kādu padomu Jūs dotu tiem, kas vēl tikai sāk savu ceļu pedagoģijā?

— Ja man būtu jādod jaunajam skolotājam tikai viens padoms, tas būtu šāds - vērojiet savus audzēkņus, lai izprastu viņu emocionālās vajadzības un iedvesmotu tos. Palīdziet viņiem noticēt savām spējām, lai viņi varētu sasniegt savus mērķus.

Pierakstīties jaunumu vēstkopai