Ingrīda Martinsone

EIS Pirmsskolas skolotāja

EIS supervaroņi

Autors: Marianna Hodasha
Foto: Sergejs Skopincevs. Publikācijā ir iekļautas arī fotogrāfijas no personīgā arhīva.
19.06.2024.

Ekziperī Starptautiskajā vidusskolā mēs uzskatām, ka skolotāja darbs ir viens no sarežģītākajiem un svarīgākajiem darbiem uz planētas. Pedagogam skološana ir ne tikai citu mācīšana, bet arī sevis pilnveidošana visa mūža garumā. Mācīt nozīmē būt līdzjūtīgam, zinātkāram, jautram un gādīgam, kā arī uzticamam, inteliģentam un disciplinētam. Tādēļ mēs uzskatām savus skolotājus par supervaroņiem, un vēlamies, lai jūs ar viņiem iepazītos! Iepazīstinām ar Ingrīdu Martinsoni. Viņa strādā par skolotāju EIS pirmsskolā.

— Pastāstiet mums par savu skolotājas pieredzi?

— Šis ir mans ceturtais gads Ekziperī starptautiskajā skolā. Es sāku kā audzinātāja bērnudārza silītē, un mācīju savus mazos audzēkņus pirmos divus bērnudārza gadus. Ir neaprakstāma sajūta vērot, kā viņi mainās un pieaug.
eis skolotāja pirmsskolā ingrīda martinsone
Kāpēc nolēmāt izvēlēties tieši šo profesiju?
— Man vienmēr ir paticis darbs ar bērniem. Jau savu pašreizējo audzēkņu vecumā zināju, ka vēlos kļūt par skolotāju, un, pieaugot, piepildīju šo vēlēšanos. Strādājot gan ar mazuļiem, gan lielākiem bērniem, es sapratu, ka tieši darbā ar maziem bērniem es atrodu kaut ko īpašu. Bērnudārzs ir visas turpmākās izglītības pamats. Kā pedagogs es palīdzu mazajiem audzēkņiem veidot viņu domāšanu un ieguldu spēcīgu, veselīgu pamatu, kas viņiem palīdzēs skolā.
Jūs esat no ASV, bet atbraucāt strādāt uz Latviju? Kā jūs uzsākāt darbu EIS?
Mani vecvecāki Otrā pasaules kara laikā emigrēja no Latvijas uz ASV. Esmu dzimusi un augusi ASV, bet pirms aptuveni sešiem gadiem pārcēlos uz dzīvi Latvijā. Es negribēju palikt Amerikā, jo sapratu, ka manas vieta vairs nav tur. Kad radās iespēja iegūt maģistra grādu pedagoģijā Latvijas Universitātē, nevilcinoties devos šurp. Man te ļoti iepatikās. Es uzaugu latviešu kultūras ieskauta un zināju latviešu valodu, tādēļ piederības sajūta bija pilnīgi dabiska. Turklāt, bērnībā mēs bieži viesojāmies Latvijā, tāpēc šeit viss bija pazīstams.

Kā es nokļuvu EIS? Universitātes mācību laikā mēs apmeklējām skolas, lai pētītu dažādas mācību metodes. Šo skolu vidū bija arī EIS. Man te uzreiz iepatikās, un, kad pienāca laiks, es pieteicos Ekziperī, un mani pieņēma.
Kādām rakstura īpašībām jāpiemīt skolotājam?
— Šis darbs prasa lielu pacietību, jo nekad nevar zināt, kādā noskaņojumā bērni pamodīsies un atnāks uz skolu. Viņi var būt niķīgi, nemitīgi pļāpāt, skriet pa sienām no enerģijas pārpilnības – jābūt gatavam uz visu. Visu laiku ir jābūt sakoncentrētam, uzmanīgam, jābūt nedaudz burvim, jo ​​reizēm dažu sekunžu laikā ir jāizdomā, kā nomierināt pārāk trokšņainus bērnus.
ekziperī pirmsskolas skolotāja
— Kas, jūsuprāt, ir vissvarīgākais skolotāja darbā?
— Mana darba svarīgākā daļa slēpjas tajā, lai sniegtu bērniem pamatus mācībām. Bērnudārzā bērni mācās ne tikai turēt rokās zīmuli, atpazīt burtus un ciparus, bet arī pareizi uzvesties. Pateicoties tam, viņiem vēlāk dzīvē ir vieglāk iegūt veselīgus skolas ieradumus. Es uzskatu, ka bērnudārza skolotājiem ir visbūtiskākā loma turpmākajā audzēkņu attīstībā.
Ar kādiem izaicinājumiem jūs saskaraties savā skolotājas darbā?
— Lielākie izaicinājumi, ar kuriem saskaros savā darbā, ir saistīti ar to, kādas grāmatas lasa šī vecuma bērni, kādas filmas un šovus viņi skatās, cik ļoti var atšķirties viņu uzvedība un mentalitāte.
teaching role
Tendences un mode nemitīgi mainās, un pastāvīgi sekot tām līdzi brīžiem nav tik vienkārši! Tendencēm ir būtiska ietekme uz skolēnu uzvedību. Dažreiz ir grūti atrast līdzsvaru starp atbilstošas ​​uzvedības mācīšanu un viņu individualitāti un personīgo robežu ievērošanu.
Pastāstiet mums par saviem hobijiem? Kā Jūs pavadāt savu brīvo laiku?
— Visbiežāk svaigā gaisā – dārza darbos, eksperimentējot ar dažādām augu šķirnēm. Man patīk arī doties pārgājienos un vienkārši gozēties saules staros. Rudenī un ziemā bieži ceļoju kopā ar draugiem un ģimeni – atklājam jaunas pilsētas un dažādu tautu kultūras. Man ļoti patīk spontāni nedēļas nogales braucieni, kuros piektdien uzreiz pēc darba var doties piedzīvojumā un atgriezties svētdienas vakarā, lai nākamajā dienā varētu būt laicīgi darbā. Kad tu esi ierobežots laikā un nezini, ko sagaidīsi no ceļojuma, tu centies ieraudzīt pēc iespējas vairāk. No neaizmirstamākajiem ceļojumiem varu minēt Grieķiju un Spāniju. Un vispār - siltās zemes ir manas mīļākās.
Un kā ar dārzkopību? Jums ir savs dārzs?
— Jā, man mājās ir sakņu dārzs, un katru gadu cenšos tur iestādīt dārzeņus - kartupeļus, sīpolus, gurķus un tomātus. Man patīk arī konservēt — marinēt gurķus un gatavot savu tomātu mērci. Tā kā šis hobijs man ir jauns, tad tagad meklēju receptes labākajām marinādēm saviem sālījumiem. Un kāda tā ir bauda - likt galdā burciņu ar kaut ko gardu un vēl savām rokām pagatavotu, it īpaši ziemā. Šis ir ļoti aizraujošs hobijs!
Vai varat atcerēties smieklīgākos jautājumus, ko Jums ir nācies dzirdēt no saviem audzēkņiem?
— Es reti nēsāju brilles, bet, kad es to daru, bērni man lūdz "noņemt acis".
Vai ir kas tāds, ko mēs, pieaugušie, varam mācīties no mazuļiem?
— No bērniem vienmēr ir ko mācīties. Man šķiet, ka es katru dienu mācos tāpat kā viņi, bet ir grūti noteikt kaut ko konkrētu, jo tas viss notiek mirklī un, kad tu kaut ko iemācies, tu to uzreiz pielieto praksē.

Strādājot ar bērniem, ir vērts ieklausīties savā “iekšējā bērnā”, lai būtu uz viena viļņa ar saviem audzēkņiem, lai viņi no tevis nebaidītos un lai viņi vēlētos ar tevi komunicēt.
eis preschool teacher ingrida martinsone
Tajā pašā laikā ir jāatrod robeža starp šo “es” un savu pieaugušo “es”, neaizmirstot, ka tu esi skolotājs un ka tieši tu nosaki robežas.
Padalāties ar saviem sapņiem un vēlmēm?
— Es ļoti vēlētos, lai mani skolēni atcerētos tās pamatlietas, ko es viņiem kādreiz mācīju. Pat, ja viņi neatcerēsies mani, es ceru, ka viņu iekšienē paliks kaut kas, ko viņi ir uzņēmuši bērnudārzā - kaut kas, kas viņiem palīdzēs dzīvē, neatkarīgi no tā, kādu ceļu viņi izvēlēsies.
Un kādu padomu Jūs dotu jaunajam skolotājam - iesācējam?

— Jaunajiem skolotājiem iesaku rūpīgi izpētīt dažādas vecuma grupas, pirms piekrist strādāt ar kādu no tām. Ja jūs aizrauj mācīšana, nebaidieties izmēģināt sevi dažādās klasēs! Katrai vecuma grupai ir savi plusi un mīnusi. Tikai vērojot dažāda vecuma bērnus un eksperimentējot, jūs sapratīsiet, kura jums īsti ir piemērota.


Kad es tikai sāku strādāt par skolotāju, gribēju 6. klasei mācīt matemātiku. Tad manas intereses mainījās, un es pievērsos dabas zinībām un to pasniegšanai vidusskolā. Bet beigu beigās iemīlējos pašos mazākajos. Nekautrējieties izmēģināt dažādus variantus, pirms apstāties pie konkrētas vecuma grupas!

ingrīda martinsone exupery bērnudārza skolotāja
Pierakstīties jaunumu vēstkopai