Radošums, fiziskās aktivitātes un sabiedriskā labuma darbs (CAS)
IB diploma pretendents, kurš nav izpildījis visas IB diploma iegūšanas prasības, var saņemt DP studiju kursu atsevišķos priekšmetos iegūto vērtējumu, kā arī rezultātus par Zināšanas Teoriju, Padziļināto eseju un CAS prasībām.
EIS vidusskolas beigšanas atestātu saņem visi EIS vidusskolas skolēni, kuru 12. klases noslēgumā visos mācību priekšmetos semestra atzīmes bijušas 4 vai augstākas.
IB priekšmetu sertifikāts un EIS vidusskolas pabeigšanas dokuments:
Mūsu skola piedāvā iespēju saņemt bilingvālo IB diplomu. To piešķir skolēniem, kuri pabeidz un saņem trešās pakāpes vai augstāku atzīmi divās valodās, kas izvēlētas no valodu un literatūras DP kursa studijām.
Lai saņemtu IB diplomu (IBDP) Ekziperī Starptautiskajā Skolā, skolēniem ir sekmīgi jāpabeidz sešu priekšmetu kurss, trīs augstākā līmeņa un trīs standarta līmeņa priekšmeti, kā arī zināšanu teorijas (TOK) pamatkomponenti, padziļināta eseja un CAS (radošums, fiziskās aktivitātes un sabiedriskā labuma darbs). IB priekšmeti tiek novērtēti punktu skalā no 1 līdz 7, kur 7 ir augstākais vērtējums. Lai pretendētu uz IB diploma saņemšanu, skolēnam jāsaņem kopējais punktu skaits - 24 punkti, 6 mācību priekšmetos, vismaz 12 punkti no augstāka līmeņa priekšmetiem un vismaz 9 punkti standarta līmeņa priekšmetos. Papildus 6 priekšmetiem IB diploma pretendentiem ir jāpabeidz trīs pamatkomponentu kurss – zināšanu teorija, padziļinātā eseja un CAS (radošums, fiziskās aktivitātes un sabiedriskā labuma darbs).
Maksimālais punktu skaits, ko var piešķirt IB diploma pretendentam ir 45, no tiem 42 punkti tiek iegūti 6 priekšmetos, un 3 papildu punkti tiek iegūti no pamatkomponentu izpildīšanas (zināšanu teorija, padziļinātā eseja un CAS).
Divu programmas gadu laikā diplomu kandidātiem ir jāizvirza mērķi un jāreģistrē savs progress, lai sasniegtu "mācību rezultātu". Visi DP kandidāti ir iesaistīti CAS projektā, kuram viņi plāno, izstrādā un pārdomā notikumu, kas ietver divus vai vairākus CAS virzienus.
Viena no diploma darba pamatprasībām ir CAS. Programmas mērķis ir iemācīt skolēniem uzņemties atbildību, attīstīt radošumu un sociālās iemaņas, kā arī veicināt spēju apkārtējos uztvert ar iejūtību un izpratni. To visu skolēni apgūst, iesaistoties dažādos projektos un veicot sabiedriski lietderīgo darbu. Rezultātā skolēni iemācās izvērtēt informāciju un pārliecinoši izklāstīt savu viedokli. Šīs prasmes viņus sagatavo turpmākajām studijām.
Padziļinātā eseja ir IB diploma pamatprasība. Strādājot kopā ar diplomdarba koordinatoru, diplomu kandidāti izstrādā un pabeidz neatkarīgu pētniecības projektu personīgi interesējošā jomā, kas rezultējas ar 4000 vārdu (11-14 lpp.) garu eseju. Skolēni sāk apdomāt eseju tēmas jau vairākus gadus iepriekš, vasaras brīvlaiku laikā tiek uzrakstīts darba melnraksts, un pats darbs tiek pabeigts nākamā mācību gada rudenī. Padziļinātā eseja ir iespēja skolēnam iesaistīties neatkarīgā pētniecībā, padziļināti izpētot jautājumu, kas attiecas uz kādu no viņa apgūstamajiem priekšmetiem. Tas paredzēts augsta līmeņa pētniecības un rakstīšanas prasmju, intelektuālo atklājumu un radošuma veicināšanai.
IB Diploma programma ir starptautiski atzīta. To ir atzinušas vairāk kā 90 valstu universitātes. Tas ietver labākās IVY līgas universitātes pasaulē, piemēram, Hārvarda, Jēla un Stenforda.