Kristofers Odi

IB Matēmatikas un datorzinību skolotājs Ekziperī Starptautiskajā vidusskolā

EIS supervaroņi

Autors: Marianna Hodasha
Foto: Sergejs Skopincevs. Publikācijā ir iekļautas arī fotogrāfijas no personīgā arhīva.
21.09.2024.

Skolotāja profesija ir viena no sarežģītākajām un nozīmīgākajām profesijām pasaulē. Mācīt nozīmē visu mūžu turpināt mācīties pašam, būt līdzjūtīgam, disciplinētam, zinātkāram, jautram un uzticamam. Mēs uzskatām savus skolotājus par supervaroņiem un vēlamies jūs ar tiem iepazīstināt!


Kristofers Odi ieradās Latvijā no tālās Brazīlijas. Ekziperī Starptautiskajā vidusskolā viņš strādā par matemātikas un informātikas skolotāju. Viņa bagātā pedagoģiskā pieredze un zināšanas IT jomā ļauj viņam izmantot mūsdienīgas un radošas mācību metodes. Viņš patiesi uzskata, ka darbs ar skaitļiem un formulām ir aizraujošs, un savu entuziasmu nodod tālāk saviem audzēkņiem.

Brīvajā laikā Kristofers kopā ar ģimeni ceļo un aktīvi iesaistās Ekziperī kopienas dzīvē, palīdzot attīstīt skolēnu zinātkāri, atbildību un citas īpašības, kas viņiem noteikti noderēs nākotnē.
— Pastāstiet par savu profesionālo ceļu. Kā tas aizsākās?
— Nu jau septiņus gadus es vadu skolēnus uz zināšanām, atraisot viņu potenciālu. Man mācīšana ir aizraujošs ceļojums, pilns ar svarīgiem atklājumiem. Pēc pedagoga izglītības iegūšanas kādu laiku strādāju tehnoloģiju nozarē, vienlaikus arī pasniedzot. Iespējams, tas ir mans dabas dots talants, un es esmu laimīga darīt to, kas man patīk, īpaši tad, kad redzu, kādu ietekmi manas mācību stundas atstāj uz skolēniem.
matemātikas un datorzinību skolotājs ekziperī vidusskolā
— Pastāstiet par savu profesionālo ceļu. Kā tas aizsākās?
— Nu jau septiņus gadus es vadu skolēnus uz zināšanām, atraisot viņu potenciālu. Man mācīšana ir aizraujošs ceļojums, pilns ar svarīgiem atklājumiem.

Pēc pedagoga izglītības iegūšanas kādu laiku strādāju tehnoloģiju nozarē, vienlaikus arī pasniedzot. Iespējams, tas ir mans dabas dots talants, un es esmu laimīga darīt to, kas man patīk, īpaši tad, kad redzu, kādu ietekmi manas mācību stundas atstāj uz skolēniem.
matemātikas un datorzinību skolotājs kristofers odi
— Kas mudināja Jūs izvēlēties matemātiku un datorzinības?
— Man ļoti patīk šie priekšmeti. Piemēram, statistika man nav tikai skaitļi, bet gan pasaules izpratne, izmantojot datus. Es labprāt dalos savās zināšanās ar audzēkņiem un palīdzu viņiem saprast, cik matemātika var būt noderīga lēmumu pieņemšanā un reālu dzīves uzdevumu risināšanā.
Mēdz teikt, ka matemātika ir patiesa valodas forma. Vai jūs piekrītat šim apgalvojumam?
Tas ir interesants un pārdomas rosinošs apgalvojums! No vienas puses, matemātiku var uzskatīt par universālu valodu, ko izmanto gandrīz visās kultūrās. Turklāt, matemātikai ir raksturīga precizitāte un nepārprotamība: tā darbojas ar stingriem noteikumiem un simboliem, kas neatstāj vietu neviennozīmībai, atšķirībā no valodām, kurās vieniem un tiem pašiem vārdiem var būt vairākas nozīmes. Matemātikas loģiskā struktūra, ar visiem tās pierādījumiem un secinājumiem, ir nedaudz līdzīga valodas gramatikai un sintaksei, bet ar daudz lielāku skaidrību.

Tajā pašā laikā matemātikā nav iespējams izteikt emocijas, kultūras nianses vai jūsu subjektīvo pieredzi - tie visi ir būtiski cilvēka dabas aspekti. Piekritīsiet, ka ir grūti iedomāties, ka ikdienas saziņa starp cilvēkiem, kas ir tālu no eksaktajām zinātnēm, balstītos tikai uz matemātiskām formulām.
— Un ko Jūs teiktu tiem, kas uzskata, ka skolas matemātika ikdienā nav nemaz tik bieži nepieciešama sadzīves situācijās?
— Mūsdienās izglītotība nav tikai lasīt un rakstīt prasme. Manuprāt, patiess progress ir iespējams tikai tad, ja mēs katru skolēnu aizvedīsim līdz zināšanām datu un statistikas jomā. Tas ir būtiski, lai sagatavotu nākamo paaudzi pasaulei, kas ir pilna ar iespējami neobjektīvām Mākslīgā Intelekta atbildēm.

Kopumā skolā apgūtos matemātikas un statistikas pamatprincipus ir svarīgi zināt neatkarīgi no tā, ko skolēns plāno darīt pēc skolas beigšanas. Šīs zināšanas jau tagad tiek izmantotas gandrīz visās dzīves jomās, un nākotnē tās kļūs vēl svarīgākas.
— Kad pēdējo reizi, ārpus skolas, Jūs risinājāt vienādojumu ar daudziem nezināmajiem vai pats izvilkāt kvadrātsakni?
— Ar šo jautājumu mani nepārsteigsiet! Būdams programmētājs, es regulāri risinu šādus uzdevumus, jo īpaši tad, kad man ir jāmodelē funkcijas, izmantojot polinomu izvērsumus. Pateikšu vairāk - es strādāju ne tikai ar kvadrātsaknēm, bet arī ar kubiskajām saknēm un pat ar augstākas pakāpes saknēm. Par laimi, šajos aprēķinos palīdz tehnoloģijas!
kristofers odi eis matemātikas skolotājs
— Kāpēc izvēlējāties strādāt Ekziperī Starptautiskajā vidusskolā?
— Man patīk strādāt skolās, kas ir apņēmušās ieviest inovācijas un dod saviem darbiniekiem iespēju profesionāli attīstīties. Ekziperī radošā elpa to ļoti veicina. Tā kā skolai ir tikai septiņi gadi, tā pati ļoti dinamiski attīstās, un man patīk piedalīties šajā procesā. Tieši šeit esmu daudz iemācījies par universālo dizainu izglītībā un par to, kā tā principu piemērošana jūtami ietekmē skolēnus.
— Kādi ir jūsu skolotāja profesijas galvenie aspekti?
— Es uzskatu, ka mans pienākums ir ieaudzināt skolēnos īpašības un vērtības, kas palīdzēs viņiem kļūt par cilvēkiem, kuri spēj pārvarēt dzīves grūtības un, protams, pozitīvi ietekmēt pasauli.
— Ko Jums personīgi nozīmē jēdziens “globālā domāšana”?
— Globālā domāšana man nozīmē spēju redzēt pasauli ārpus savas kultūras vai sociālā konteksta. Tā ietver izpratni par atšķirībām un spēju risināt problēmas no globālas perspektīvas, kā arī savstarpējo saikņu apzināšanos pasaulē. Tā nozīmē arī rast risinājumus, kas respektē daudznacionālas kopienas, un, protams, aizsargāt ikviena cilvēka tiesības.
— Ar kādiem izaicinājumiem Jūs saskaraties kā skolotājs?

— Straujā tehnoloģiju attīstība nozīmē, ka mēs pastāvīgi meklējam labākos veidus, kā mācīt 21. gadsimta skolēnus. Ir svarīgi inovācijas izmantot tā, lai veicinātu kritisko domāšanu un padziļinātu zināšanas, nevis otrādi. Un, protams, jāņem vērā, ka visi skolēni ir atšķirīgi, un skolotājam jāspēj atrast pieeju katram no viņiem.

— Ar ko Jūs nodarbojaties ārpus mācīšanas? Kā pavadāt brīvo laiku?

— Man patīk ceļot un, kā jau minēju, man patīk programmēšana, īpaši ģeotelpisko datu jomā. Ar programmēšanas palīdzību apgūstu arī matemātiskus jēdzienus un izmantoju tos, lai analizētu ģeogrāfisko informāciju. Brīvajā laikā bieži nodarbojos ar kodēšanu, eksperimentēju ar algoritmiem un veidoju vizualizācijas, lai labāk izprastu apkārtējo pasauli.

— Pastāstiet mums par saviem nākotnes plāniem un sapņiem!

— Mans galvenais sapnis ir apmācīt datu zinātnes profesionāļus, lai viņi pēc tam varētu mācīt skolās. Es arī ļoti vēlos palīdzēt uzlabot izglītības procesus, izmantojot Mākslīgā Intelekta modeļus. Kopumā es vēlētos skolā vairāk pielietot inovatīvas tehnoloģijas un mācību metodes. Mans mērķis ir padarīt mācīšanas procesu vēl interesantāku, personalizētāku un efektīvāku ikkatram.

— Un visbeidzot - kādu padomu Jūs dotu topošajam skolotājam?
— Universālas receptes panākumu gūšanai nav, bet es noteikti varu teikt, ka gandarījuma sajūta, ko mēs gūstam no sava darba, ir visu grūtību vērta. Nevajag ne no kā baidīties!
ekziperī vidusskolas skolotājs kristtofers odi latvijā
Subscribe to our Newsletter